کسب و کار اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی آنلاین
<-BlogAbout->,کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی
لحضات خوشی را برای شما از بازدید سایتمان آرزومندیم
 جایگاه تبلیغات شما  جایگاه تبلیغات شما

نقاشي ساختمان با رنگ هاي روغني و پلاستيك

نقاشي ساختمان در تهران, نقاشي ساختمان در كرج با انواع رنگ هاي روغني,پلاستيك و اكرليك را از هنرمندان انجمن هنر فارس بخواهيد

 

مجموعه انجمن هنر فارس سالها در كنار شما بوده و در جهت آسايش و آرامش شما تلاش كرده و از اين بابت به خودمان ميباليم كه توانسته ايم نقشي هرچند اندك در بهبود روحيه هاي شما داشته باشيم.

از همه نقاط ايران با انجمن هنر فارس تماس بگيريد:

تفاوتي نميكند شما در كدام منطقه جغرافيايي سكونت داريد . اساتيد انجمن هنر فارس در سراسر كشور حضور دارند و كافيست با ما تماس بگيريد تا نزديكترين نيروي ما براي بررسي پروژه شما خدمت برسد.

شماره هاي تماس با نقاشي ساختمان هنر فارس

تماس با انجمن هنر فارس

هنرمندان درجه يك را از انجمن هنر فارس بخواهيد

آميزي بسيار مهم مي باشد تا اين كه با روحيات شخص سازگاري داشته باشد نقاشي درجه يك ساختماني را از انجمن فارس بخواهيد:

 

در( نقاشي ساختمان ) كار به سه نوع دسه بندي مي شود كار درجه يك و كار درجه دو و كار درجه سه بنا به توضيحاتي كه خدمت شما عرض ارائه مي دهم قيمت كار درجه يك در نقاشي ساختمان غرب تهران از قراري هر متر مربع حدود دوازده هزار تومان مي باشد چونكه كار درجه يك مراحل بيشتري نسبت به كار هاي درجه دو و درجه سه مي طلبد به طوري كه در كار درجه يك به جاي يك دست روغن دو دست روغن بر روي گچ زده مي شود و به جاي يك دست بتونه و يا ماستيك دو بار بتونه كاري به صورت چپ و راست انجام مي شود و به جاي يك بار لكه گيري دو بار لكه گيري مي شود يك بار موج گيري و دو باره لكه گيري مي شود و به همين خاطر است كه رنگ بيشتري را هم مي طلبد و معمولا در كار هاي درجه دو و درجه سه از سه دست رنگ استفاده مي كنند ولي در كار درجه يك از چهار دست رنگ استفاده مي شود و به همين خاطر است كه قيمت رنگ كار درجه يك بالا مي باشد و البته كار درجه يك همه جا نياز نمي باشد كار درجه يك براي كارهاي خيلي لوكس انجام مي شود

هنر را به ساختمانهاي خود بياوريد

 انقلابي در طرح و رنگ براستي ميتواند منجر به انقلابي در سطح زندگي و خلق و خوي ما ايجاد كند . از دگرديسي و شكستن تابوهاي خودساخته در نقاشي ساختمان ها اععم از رنگ بندي و دكوراسيون اتقا هاي پذيرايي و خواب و آشپزخانه نترسيد و سعي كنيد در طراحي رنگ خانه خود احساس خود را در اولويت قرار دهيد و رنگ هايي را به خانه خود بياوريد كه ميتوانند سرمنشاء آسايش و تسلي روح و روانتان باشند.

نقاشي ساختمان

ساختمان ها محلي براي زندگي و كسب و كار ما هستند . رنگ ها در داخل و نماي ساختمان جلوه اي از شخصيت , افكار , سطح و طبقه  .اجتماعي و... ما هستند از همين روست كه نقاشي ساختمان چه داخل و چه نماي آن ميتوانند تاثير شگرفي در  سطح بهره وري و تاثير گذاري ما بر ديگران باشند.

نقاش ساختمان  عمدتا در فرهنگ ما به يك فردي اطلاق ميشود كه حرفه نقاشي ساختمان را براي خود انتخاب كرده است ولي براستي كه اين شغل در بستر خود پستي و بلنديهاي بسيار دارد و افرادي كه اين حرفه و لغب را يدك ميكشند خود ميتوانند درجات مختلفي را داشته باشند.

 

نقاشي ساختمان يك هنر است : آن را از يك هنر مند بخواهيد

هنر خواستگاه و جلوه هاي بسيار نامحدودي داد, يك هنر مند با خلق يك اثر سعي در بيان افكار و انديشه هاي خود است تا بتواند خدمتي كرده باشد . و اما وقتي از هنر نقاشي ساختمان صحبت ميكنيم بايد آن را يك هنر كوچه بازاري دانست كه هنرمند سعي ميكند عصاره افكار و ايده آل هاي كارفرماي خود را گرفته و در جلوه اي هنري آن را به منصه ظهرو برساند.

 

از اين رو قطعا ميتوان نقاشي ساختمان در يك هنر دانست هرچند كه در جامعه ما بيشتر تصو بر اين است كه آن هم يك حرفه است مانند ساير حرفه هاي ساختماني

زبان رنگ ها و تاثيري كه ميتوانند بر زندگي ما داشته باشند

رنگ ها هر يك زبان خاص خود را دارند و اگر بدرستي تركيب شده و در كنار هم چيده شوند ميتوانند تصوير و تابلو افكار ما باشند.

رنگ ها ميتوانند سرمنشاء آرامش و ارتقاء بهره وري ما باشند

رنگ ها بستر ساز موفقيت و اعتماد به نفس ما در مراودات روزمره مان ميتوانند باشند.

 

نقاشي ساختمان بتونه سنگي

بازديد كننده عزيزي پرسيده بودند كه مورد استفاده بتونه سنگي در ساختمان چيست و در چه قسمتي از ساختمان استفاده مي شود خدمت بازديد كننده محترم عرض كنم كه از بتونه سنگي براي پر كردن درزهاي آهن ا زقبيل  چهارچوب ودربهاي كوچه و پنجره هاي آهني در ساختمان استفاده مي شود و بتونه سنگي در رنگ فروشيها و ابزار فروشيها موجود مي باشد و البته ناگفته نماند كه از بتونه سنگي براي پر كردن درزها و تركهاي ديوار هم استفاده مي شود و همچنين از بتونه سنگي براي رنگ آميزي در ماشين هم استفاده مي شود و همان طور كه از اسمش پيداست براي چسباندن سنگ هم از آن استفاده مي كنند ( نقاشي ساختمان ) فردي در خدمت شما همشهرييان عزيز ميباشد تماس

نقاشي ساختمان با غلطك

در يك دهه گذشته رنگ آميزي ساختمان با قلم مو انجام مي شدوكار كردن با قلم مو خيلي سخت بود و كار زيادي مي طلبيد تا اينكه يك واحد رنگ آميزي شود و رنگ آميزي هم زياد جالب نمي شد و طبق معمول با پيشرفت تكنولوژي براي رنگ آميزي ساختمان نيز قلتك را طراحي كردند كه كار رنگ آميزي را خيلي آسانتر و راحتر كرده است و كاري كه با قلتك انجام مي شود يك دست و زيباتر از كاريست كه با قلم مو انجام مي شود و سرعت كار بالايي داشته وزمان كمتري نسبت به قلم مي برد و كار سريعتر انجام مي پذيرد و البته بايد عرض كنم كه قلتك انواع مختلف دارد قلتك مخصوص رنگ روغني كه خود قلتك روغني انواع مختلف دارد از جمله قلتك بزرگ وقلتك كوچك كه قلتك كوچك از بيست و پنج سانتيمتر گرفته تا پنج سانتيمتر موجود مي باشد كه حتي نرده ها را هم مي توان با قلتك رنگ آميزي كرد ودوم قلتك هاي رنگ پلاستيك است كه قلتك پلاستيك كاملا با قلتك روغني فرق دارد قلتك رنگ پلاستيك بزرگ ترين قلتك ها مي باشد كه داراي پرزهاي زياد است كه فقط مناسب رنگ پلاستيك مي باشد و سوم اينكه قلتك هاي رنگ اكريليك ها هستند كه قلتك رنگ اكريليك بين قلتك روغني و پلاستيك مي باشد كه نه بزرگ است و نه كوچك كه به آنها قلتك متوسط مي كويند.

 

در فرايند نقاشي ساختماني با رنگ روغني قلتك به تنهايي كافي نيست و ابزار هاي ديگري نيز لازم مي باشد از جمله سيني قلتك ودوم اينكه دسته قلتك كه اين سه اقلام مكمل هم هستند كه اگر هر كدام از اين ها نباشد كار با قلتك امكان پذير نمي باشد والبته ناگفته نماند كه قلتك هاي ديگر ي هم وجود دارد كه از آن نوع قلتك ها در كار هاي طرح دار ودر پتينه كاري از آنها استفاده مي كنند

رنگكاري

رنگ كاري چوب و قيمت رنگ كار ي چوب بايد خدمت شما بازديد كننده محترم عرض كنم كه رنگ كاري چوب با( نقاشي ساختمان ) فرق دارد رنگهاي كه در( نقاشي ساختمان ) به كار مي رود رنگهاي روغني و رنگ هاي پلاستيك هستند ولي رنگ هاي كه براي رنگ كاري چوب استفاده مي شود رنگ هاي فوري هستند و رنگ كاري چوب اكثرا در كار گاها انجام مي شود و حلال رنگهاي چوب تينر ده هزار مي باشد و خيلي خطرناك مي باشد و رنگ هاي فوري حتماً بايد با پيستوله انجام شود و پيستوله قدرت اعتراق را بالا مي برد و امكان آتش سوزي دارد پس به همين خاطر است كه در كار گاها و با رعايت امنيت كامل انجام مي شود و قيمت رنگ كاري چوب با قيمت( نقاشي ساختمان ) فرق زيادي دارد قيمت( نقاشي ساختمان ) بين پنج الي ده هزار تومان متغير مي باشد ولي قيمت رنگ كاري چوب بين بيست هزار وچهل هزار تومان متغير مي باشد قيمتي را كه خدمت شما عزيزان عرض كردم قيمت بر متر مربع مي باشد و بايد خدمت شما عزيزان عرض كنم كه رنگ كاري چوب انواع مختلف دارد رنگ كاري چوب با كيلر و رنگ كاري چوب با نيم پوليستر و رنگ كاري چوب با روغن جلا كه قيمت اين كار ها با هم فرق مي كند كه گرانترين رنگ كاري چوب نيم پوليستر و ارزانترين رنگ كاري چوب با روغن جلا مي باشد و البته رنگ كاري چوب با روغن جلا را در داخل منزل هم مي شود انجام داد چونكه جلا خاصيت روغني داشته و با تينر معمولي رقيق مي شود و هيچ گونه خطري ندارد و به همين خاطر است كه اين كار را مي توان در منزل

چرا استفاده رنگ در رنگ آميزي؟

انجام داد با تشكر از توجه شما بازديد كننده گان عزيز ومحترم( نقاشي ساختمان ) فارس با سي سال تجربه در خدمت شما عزيزان ميباشد با ما تماس بگيريد چرا رنگ؟ من در تيتر اول مطلب نوشتم چرا رنگ از نوشتن اين مطلب منظوري دارم ومنظور من اين است كه خيلي طرحها و مواد هاي جديدي براي تزيينات ساختمان به بازار آمد واكثر مردم هم استقبال كرده و از آنها براي تزيين منازلشان استفاده كردند از جمله رنگ‌هاي مولتي كالر والياف رومالين و غيره ولي پس از مدتي پشيمان شده و دو باره به رنگ رو آورده اند چرا كه رنگ جلوه و خاصيت خاصي دارد و هيچ كدام از انهايي را كه گفتم جاي گزين رنگ نمي شوند پس به همين خاطر است كه مي گوييم چرا رنگ يكي از مهمترين دلايلي كه هيچ چيزي جاي گزين رنگ نمي شود اين است كه رنگ قابل شستشو مي باشد و هر وقت كه ديوار هاي منزلمان كثيف شود آن مي توان شست و تميز كرد ولي رنگ هاي از قبيل مولتي كالر و يا رومالين قابل شستشو نيستند نقاشي ساختمان و به همين خاطر است كه مي گوييم چرا رنگ پس در( نقاشي ساختمان ) رنگ اساسي تريننقش را در ساختمان ايفا مي كند و ساختمان بدون رنگهيچ زيبايي نخواهد داشت

رنگ روز براي نقاشي:

در اين روزها رنگها و ابزار هاي زيادي در مورد( نقاشي ساختمان ) به بازار آمده و تنوع خيلي زيادي دارند و مشتريان را درباره انتخاب رنگ منزلشان دچار ترديد مي شوند از جمله رنگ‌هاي جديدي كه به بازار آمده رنگ هاي جوتن هستند كه نوعي از خانواده رنگهاي اكروليك هستند كه اين رنگها ضد باكتري بوده وتقريبا نيز قيمت بالايي دارد كه حدوداً قيمت هر متر مربع آن از پانزده هزار تومان هست تا الي بيست هزار تومان كه براي رنگ آميزي اماكن عمومي بسيار مناسب مي باشد و دوم اينكه رنگ هاي اپوكسي هستند كه اين نوع رنگها نيز جزء رنگ هاي روز به حساب مي آيند كه بسيار رنگهاي با استقامتي هستند كه معمولا اين نوع رنگها را براي نماي ساختمان و همچنين براي استخرها استفاده مي كنند و در رنگهاي( نقاشي ساختمان ) امروزه تنوع زيادي وجود دارد از جمله رنگ‌هاي به روز ديگري كه وجود دارد رنگهاي مولتي كالر ها هستند كه اين رنگها هم رنگهاي خوبي بوده وداراي طيف هاي مختلفي مي باشد كه انتخاب آن نسبت به سليقه شخص مي باشد و يكي ديگر از رنگ‌هاي روز دنيا رنگهاي پتينه مي باشد كه اين نوع رنگها پر طرفدار بوده و طرفداران بسيار زيادي دارد كه اين رنگها يكي از بهترين رنگ هاي روز دنيا مي باشد كه اين نوع رنگها داراي تنوع خيلي زيادي هستند و كار پتينه بستگي به سليقه و هنر كننده كار بستگي دارد كه بايد خلاقيت خود را در انجام كار نشان دهد و يكي ديگر از لوزمات تزئين خانه ها رومالين مي باشد كه يكي از رنگ‌هاي روز مي باشد البته رومالين رنگ نيست رومالين نوعي الياف رنگي ونوعي چسب خشك است كه با هم مخلوط شده‌اند كه مورد استفاده آن به سبك ديگري است نقاشي ساختمان كه رومالين را با آب خيس كرده وسپس آن را با ماله بر روي ديوار و يا سقفها نسب مي نمايند

همرنگي:

نحوه درست شدن همرنگي وكار آيي آن براي شما عزيزان توضيح خواهم داد اميد وارم كه مورد استفاده شما عزيزان قرار بگيرد همرنگي نوعي رنگ استري است كه براي زير كار چوب استفاده مي شود كارهاي چوبي از قبيل كابينت چوبي و درب هاي چوبي و دكور چوبي و انواع كمود وبوفه هاي چوبي و انواع كارهاي چوبي  همرنگي معمولا با رنگهاي جوهري درست مي شود بطوري كه هر رنگي را كه بخواهيم بر روي چوب استفاده كنيم آن مقداري از آن را داخل بنزين و يا داخل تينر روغني ريخته و هم مي زنيم وقتي كه رنگ دلخواهمان را بدست آورديم آن را با پارچه تنظيف بر روي چوب مي ماليم تا اينكه رنگ را به خود بگيرد و سپس يك سمباده نرم بر روي آن كشيده و مرحله بعدي كار را انجام مي دهيم بعد از همرنگي مرحله سيلر كاري است كه سيلر بر روي چوب حكم بتونه را دارد كه زبري نقاشي ساختمان و خرابيهاي چوب را پر كرده وسطح كار را صاف مي نمايد البته سيلر بي رنگ مي باشد و مثل شيشه ريز كار را نشان مي دهد وبعد از همرنگي و سيلر كاري نوبت به براق كردن چوب مي رسد سه نوع مختلف دارد يكي از اين راها جلا مي باشد كه آن را با قلم بر روي سيلر مي زنيم و به اين صورت چوب براق مي شود و راه بعدي كه خيلي بهتر ومحكمتر از جلا مي باشد پوليستر و يا نيم پوليستر مي باشد كه آن را با قلم نمي توان بر روي چوب زد چونكه حلال پوليستر و يا نيم پوليستر تينر ده هزار بوده و خيلي سريع خشك مي شود و به همين خاطر است كه پوليستر را حتما بايد با پمپ باد و پيستوله بر روي چوب پاشيد

نقاشي كف با رنگ اپوكسي

اپوكسي نوعي رنگ با قابليت حشك شدن سريع ميباشد كه مهمترين كاربرد آن نقاشي كف ساختمان ميباشد. گروه نقاشان انجمن هنر فارس با سابقه زياد و اجراي نمونه كارهاي متنوع نقاشي كف با رنگ اپوكسي ميتواند در اين زمينه كمك هاي بسياري به شما كند .

اين نوع رنگكاري براي كف سوله هاي صنعتي , كف آشپزخانه , كف سالن هاي ورزشي , كف انبار ها و.. قابليت اجرا داشته و ميتواند گزينه ايده آلي براي كف ساختمان شما باشد.

نمونه كارهاي نقاشي كف ساختمان با رنگ اپوكسي

چند نمونه اجرا شده با رنگ اپوكسي را در ادامه ملاحظه ميكنيد . براي مشاهده تصاوير و نمونه هاي بيشتر به گالري تصاوير و نمونه كارهاي انجمن هنر فارس مراجعه نماييد.

 

نقاشي اتاق خواب

بايد خدمت شما بازديد كننده محترم عرض كنم كه رنگ و يا انتخاب رنگ سليقه اي بوده و هر كس مي تواند سليقه خاص خودش را داشته باشد منزل و يا خانه جايي است كه به آدم آرامش مي بخشد ورنگ يكي از مهمترين ابزارهاي است كه با روح و روان انسان ها سر كار داشته وبه انسان ها آرامش مي بخشد و اين آرامش در آدم هاي فرق مي كند به اين صورت كه ممكن است يكي از رنگ‌هاي تيره خوشش بييايد و به آن آرامش بدهد و يكي از رنگ‌هاي روشن خوشش بييايد و به آن آرامش دهد و رنگ هاي ديگر و آدم هاي ديگر ولي يك سري رنگ ها هستند كه براي رنگ آميزي اتاق خواب بزرگ سالان استفاده مي شود از جمله رنگ‌هاي كه براي اتاق خواب استفاده مي شود رنگ صورتي روشن و رنگ بنفش روشن و همچنين رنگ شكلاتي روش هستند كه اين نوع رنگها جزء خانواده رنگهاي گرم بوده ورنگ هاي تحريك كننده مي باشد كه براي اتاق خواب بزرگ سالان بسيار مناسب مي باشد و البته از رنگ‌هاي ديگري هم مي توان براي اتاق خواب بزرگ سالان استفاده كرد كه آن نسبت به سليقه خود شخص مي باشد و براي اتاق خواب كودكان بايد از رنگهاي شاد استفاده كرد رنگ هاي شادي كه براي اتاق كودكان مي توان استفاده كرد از قبيل رنگ سبز و رنگ آبي ورنگ قرمز و زرد و رنگ نارنجي استفاده كرد در ( نقاشي ساختمان ) تركيب رنگ ها و رنگ

 

نقاشي ساختمان در تهران

آنچه كيفيت و قيمت را تعيين ميكند سطح مهارت است . نقاشي ساختمان هنري مغفول مانده است . خدمات نقاشي ساختمان در تهران, نقاشي ساختمان در كرج مطابق با ايده آلهاي فكري شما هر دو را به ما بسپاريد

  اكرليكبدون بو سريع و قابل شستشو  روغنيمات ونيمه مات و براق  پلاستيكپوششي عالي و يكدست  با استفاده از بهترين رنگهاي موجود در بازار و يا آنچه شما ترجيح مي دهيد. سيلروكيلر- كنيتكس – رومالين بلكا – كاغذ ديواري – 

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 14:15
بازدید : 476
برچسب‌ها :

کاشی و انواع طرح های کاشی و سرامیک

 

کاشی محصولاتی هستند در صنعت ساختمان و ساختمان سازی که از جنس سفالین و سرامیک هستند که در مرحله نازک کاری ، ساختمان کاربرد دارند گاها به این محصول سنگ مصنوعی نیز گفته می شود. کلمه Tile  یا همان کاشی از کلمه ای لاتین به نام Tegula استخراج شده است که مترادف فرانسوی کلمه  TUILE می باشد این کلمه به معنای گل پخته برای سقف است و کلمه  TILE نیز به معنای پوششی بر روی ساختمان است. کلمه ای مانند  سرامیک Ceramic که  از ریشه یونانی گرفته شده است. با ما با مطلب كاشي چيست همراه باشید.

 

بنابراین کاشی محصولاتی از جنس سفال و سرامیکی هستند که برای نازک کاری و زیباسازی ساختمان به منظور پوشیدن سطوح کف و دیوار استفاده می شود که در مرحله نازک کاری ، ساخت بنا استفاده میشود و به آن در اصطلاح سنگ مصنوعی هم گفته میشود.

کاشی و سرامیک از محصولاتی هستند که عمده مواد تشکیل دهنده انها  خـاک رس و یا سـفال مـیباشـند. از کاشـی هـای سـرامیکی  برای پوشش سـطوح مکان های بهداشتی استفاده می شود چه در خانه و در مراکز اداری و بیمارستانها . تنوع جنسی و رنگی در کاشی های سبب شده است که روز به روز استفاده از کاشی و سرامیک در بخش های مختلف استفاده شود. میزان استحکام در کاشی و سرامیک ها متنوع است از اینرو باعث می شود که از هر جنس کاشی در محیط مختص به خودش استفاده شود

بخش های تشکیل دهنده کاشی

مواد اولیه کاشی

 نصب کاشی در حالت کلی و استاندارد دارای دو بخش است. که در زیر شرح داده شده است

۱- پیکره اصلی کاشی که همان قطعه سفالی است و از آن به عنوان استخوان بندی کاشی یاد می شود زیرا اصل کاشی همین بخش است .
۲- لعاب و ظاهر  روی کاشی که به منظور زیبا سازی و ... از آن استفاده می شود یک ماده از جنس شیشه است و این شیشه از موادی مانندشیشه و برخی از اکسیدهای فلزی و مواد معدنی تشکیل شده است.

کاشی در انواع مختلفی دسته بندی می شود. مهم ترین عامل برای تمایز قائل شدن بین انواع کاشی استفاده کردن و یا استفاده نکردن از لعاب کاشی است. تخلل و نفوذپذیری در کاشی و سرامیک خود در مرحله دوم  بر روی دسته بندی کاشی و سرامیک اثر دارد. نوع رنگ  که برای تزئین کاشی استفاده می شود می تواند در بافت اصلی کاشی نیز وارد شده باشد. نوع رنگ استفاده شده می تواند انواع مختلفی باشد مثلا خاک رس ، یا رنگدانه ها این رنگ ها جزء رنگهای طبیعی هستند و به خاک رس قبل از پخته شدن اضافه می شوند در برخی ازز مواقع نیز بعد از پخت به بدنه اضافه می شود . بعد از اضافه کردن رنگ بندی مناسب به عنوان لعاب بر روی کاشی دوباره آن را در کروره وارد می کنند. بنابراین کاشیهای لعاب خورده نسبت به کاشی بدون اعاب از تنوع رنگ بزرگتری برخوردار هستند.

انواع کاشی با توجه به کاربرد

1.کاشی کف 2.کاشی دیوار 3 .کاشی های پرسلانی 4 .گرانیتی

1) کاشی کف: کاشی هایی هستند که برای پوشش کف ساختمان استفاده می شوند . کاشی های کف نسبت به کاشی های دیوار باید از استحکام به نسبت بالاتری برخوردار باشند دلیل آن هم به این خاطر است که کاشی های کف در مجاورت اصطکاک بالایی برخوردار هستند، بنابراین باید در مقابل باسایش دوام بالایی داشته و نفوذ پذیری آب آن نیز به نسبت پایین باشد. به این دلیل است که این کاشی ها را در درجه حرارت بالاتری نسبت به کاشی های دیوار در کوره قرار می دهند. علاوه بر آن کاشی کف ضخامت بیشتری نسبت به کاشی دیوار دارند.

2) کاشی دیوار  :همانطور که گفته شد دمای کوره برای پخت این نوع کاشی ها به نسبت کف پایین تر است ، از اینرو میزان جذب آب  در آنها ب نسبت بیشتر است و لعاب استفاده شده در آنها نیز به دلیل دمای پایین پخت شفاف تر است. جذب آب در کاشی های دیوار اگر مطابق با استاندارها باشد لازم و ضروری است و به هیچ وجه یک امتیاز منفی به شمار نمی آید. از کاشی های دیوار نباید برای سنگ نما و بیرون ساختمان استفاده شود زیرا از جذب اب بالایی برخوردار هستند. مگر موارد خاص کاشی که میزان جذب آب پایینی دارند. شما می توانید کاشی کف را برای دیوار کار کنید ولی برعکس خیر

3) کاشی پرسلان : این نوع کاشی نیز از خاک رس سفید و.. تهیده شده است تھیه می شوند و در شرایط خاصی پخته می شوند که می توان به فشار پرس و دمای بالای پخت اشاره کرد و محصول به دست آمده از این روش  از نظر پارامترهایی مانند استحکام شکست ، سایش استحکام بیشتری دارد و میزان نفوذ پذیری آنها نیز به مراتب خیلی کمتر است. اینو نوع کاشی در برابر یخ زدگی، فرسایش و مواد شیمیایی مقاوت زیادی دارد. بنابراین استفاده از انها در مسیرهای پر رفت و آمد مشکلی ندارد. پشت بیشتر کاشی های پرسلانی سفید است انا در برخی از از موارد می تواند به رنگ سفید نباشد.

4) کاشی گرانیتی :به نوعی از کاشی ھای پرسلانی که  بدون لعاب  هستند و پولیش خورده هستنداصطلاحا ، گرانیت گفته می شود. این کاشی ھا نیز همانند هم گروه خود مانند کاشی ھای پرسلانیمقاوت زیادی دارند و میزان جذب  آب آنها نیز به مراتب کمتر است. توجه داشته باشید که کاشی گرانیتی کاملا با سنگ گرانیتی متفاوت است.

 

لعاب کاشی 

همانطور که گفته شده لعاب کاشی ، یک لایه از جنس شیسه است  و در  حالت مایع بر روی پیکره اصلی یا همان بدنه کاشی ریخته می شود و دوباره در کوره پخت می شود. این لعاب  سطوح موجود و بر روی پیکره کاشی را می پوشاند بنابراین از نفوذ موادی مانند آب و .. تا حدی کم می شود. به علاوه امکانی فراهم می کند که به وسیله آن می توان طرح های مختلفی را بر روی کاشی چاپ نمود.

لعاب ها بر اساس میزان شفافیت به دو دسته براق و شفاف تقسیم بندی می شود. لعاب ھای براق ، نسبت به دیگر لعاب ها از میزان  درخشندگی بالاتری برخوردار هستندو به این خاطر اصولا محیط ها را هم روشن تر و هم بزرگتر نشان می دهند .تمیز کردن کاشی های براق هم خیلی راحت تر است. تنها عیبی که بر روی این کاشی می توان گذاشت سطح سر و لغزنده بودن آن است. علاوه بر این موارد لکه های حاصل از دست به وضوح بر روی این کاشی ها قابل مشاهده بوده .اما میزان سر بودن اعاب مات به مراتب خیلی کمتر است و آرامش بیشتری به محیط اطراف می دهد.

چاپ های کاشی و سرامیک

روش فلت  : این روش قدیمی ترین نوع رنگ کردن کاشی و سرامیک است ، نحوه کارکرد به این صورت است که رنگ به روی شابلون ریخته می شود و در مرحله بعدبه وسیله یک تیغه رنگ بر روی کاشی پخش می شود. این روش از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

روش روتو: در روش RotoColor که نسبت به روش فلت بهتر است ، در این روش طرح کاشی به استفاده از لیزر بر روی سیلندر هایی که استوانه ای هستند حک می شود  و با استفاده از تماس این سیلند بر روی سطح کاشی طرح مورد نظر بر روی آن چاپ می شود .ظرافت و کیفیت این روش نسبت به روش های قبلی بالاتر است

روش دیجیتال  : تا کنون این روش جزء بھترین و با کیفیت ترین روش ها برای چاپ طرح کاشی هستند. کارکرد این روش نیز همانند پرینتر های معمولی است این چاپگر ها با سطح کاشی تماسی ندارند و طرح مورد نظر را بر روی کاشی ایجاد می کنند . با ایتفاده از این فناوری چاپ می توان بر روی کاشی های برجسته نیز از آن استفاده کرد.

انواع  پخت کاشی 

تک پخت : همانطور که از اسم آن شخص است در روش تک پخت بدنه و لعاب کاشی همزمان و در طی یک مرحله وارد کوره می شود و دیگر وارد کوره نمی وشد. اصولا نوع کاشی پرسلانی که میزان جذب آب کمی دارند با استفاده از این روش پخته می شوند.

دو پخت : کاشی های مرغوب که برای دیوار استفاده می شوند ، با استفاده از این روش پخت می شوند.در این روش بدنه اصلی کاشی در مرحله اول  پخت می شود. و در مرحله بعدی نیز بعد از اضافه شدن  لعاب وارد کوره پخت لعاب می شود. بنابراین لعاب این روش کیفیت بالایی دارد.

سه پخت : این روش برای طرح های خاص استفاده می شود و بعد از پخت اول و دوم طرح اضافه شده بر روی کاشی نیز در کوره پخت می وشد و از کیفیت به نسبت بالایی برخوردار هستند.

عیب های  کاشی ھا 

ممکن است در طی مراحل تولید ناشی از مشکلات به وجود آمده کاشی دچار نقوصی شود که در زیر لیست شده اند.
تاب کاشی : از متداول تربن نوع مشکلات کاشی و سرامیک است در این مشکل کاشی و سرامیک بیش از حد استاندادر دارای تاب هستند و این تاب ، از نوع تاب تعقر هستند در صورتی که کاشی نباید تاب تعقر داشته باشد.تاب تحدب تا مقدار کم برای کاشی های دیوار مشکلی خاصی ایجاد نمی کند

لعاب :به صورت ظاهری لعاب روی کاشی نباید مشکلی داشته باشد و یک راه برای تست کیفیت لعاب میزان انعکاس نوذر لامپ است هر چه نیزان انعکاس بیشتر باشد کیفیت بالاتری دارد.

جذب آب بیش از حد مجاز : میزان جذب آب در کاشی ها نیابد بیش از حد انتظار باشد برای آزمایش این کار  می توانید یک آزمایش انجام دهید البته این آزمایش دقیق نیست ئلی می تواند به شما کمک کند پست مدل کاشی خود چند قطره آب بچکانید و 5 دقیقه صبر کنید در کاشی های پرسلانی نباید جذب آب به مقدار زیاد داشته باشیم و در کاشی های دیگر نیز به نسبت باید جذب آب کمی داشته باشند

شکنندگی: کاشی باید در برابر ضربه های کوچک کاملا مقائم باشد و به راحتی شکسته نشود.

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 13:25
بازدید : 432
برچسب‌ها :

کاهش توجهات به گویش ها و زبان های محلی

 

 

 
کاهش توجهات به گویش ها و زبان های محلی
 

ایران کشوری است پهناور و دارای اقلیم بسیار مناسب و سابقه تمدن و فرهنگ چند هزارساله که از گذشته‌های دور تاکنون، اقوام و نژاد‌های مختلف و پیروان ادیان الهی در این سرزمین، در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیزی داشته‌اند و به اتفاق هم در حفظ و حراست از این آب و خاک و استقلال و اعتلای آن، کوشیده‌اند و در برابر دشمنان خارجی مبارزه کرده اند.

این همزیستی در کنار تنوع قومی، نژادی و دینی و در عین پهناوری و گستردگی خاک ایران، موجب توزیع نسبی جمعیت و شکل‌گیری گویش‌ها و لهجه‌های مختلف در جای‌جای ایران شده است، گویش‌هایی که در عین شباهت‌های بسیار با هم، دارای اختلاف‌های فاحشی با یکدیگرند و در مواردی نیز پدید آمدن لهجه‌های ویژه و اصطلاحات و واژگان اختصاصی در پاره‌ای از این گویش‌ها دیده شده است.

کارشناسان معتقدند، از میان رفتن یک زبان محلی و یا زبان قومی، به تنهایی رنج آور و تأسف برانگیز است، اما دردناک تر، آن است که از میان رفتن یک زبان یا یک گویش، مساوی است با از میان رفتن تاریخ و فرهنگ شفاهی یک قوم و یک ملت و از میان رفتن داستان‌ها، ضرب‌المثل‌ها و خاطرات آنان، و از این رو توجه به حفظ و احیاء زبان‌ها و گویش‌های محلی، بسیار ضروری و ارزشمند است. ‏

آنان همچنین می‌گویند، یکی ازعوامل تأثیرگذار و تهدیدکننده زبان‌ها و گویش‌های قومی و روستایی ؛ مهاجرت‌های مهار گسیخته از روستاها و شهر‌های کوچک به کلان شهرها است.

در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ شمسی؛ کشور با اوجگیری مهاجرت روستائیان به شهرها، روبرو شد. این مهاجران و به ویژه نسل‌های بعدی آنان در جامعه‌های شهری مستحیل شدند و حتی مایل و یا قادر به حفظ خود به عنوان « خرده فرهنگ» نبودند.

با رفتن مهاجران روستایی و گم شدنشان در جامعه‌‌ها و جمعیت‌های شهری، زبان و فرهنگ و حتی هویت اصیل شان نیز در هیاهوی شهر، از یادها رفت. ‏

‏ تعداد زبان‌های زنده در جهان‏

زبان شناسان تخمین می‌زنند که درحال حاضر حـدود ۶۸۰۰ زبـان زنـده در جهـان وجود داشته باشد که در مورد۹۰ درصد آن‌ها کمتر از ۱۰۰ هزار نفر با هریک از این زبان‌ها حرف می‌زنند. همچنین ۳۵۷مورد از این زبان‌ها کمتر از ۵۰ نفر سخنگو دارند و حتی با هریک از حـدود ۴۶ زبان دیگر فقط یک نفر حرف می‌زند و در نتیجـه بسیاری از زبان‌ها بـه شـدت در معـرض خطـر انقـراض قرار دارند.

طی ۵۰۰ سال گذشته، حدود ۴ر۵ درصد از کل زبـان‌هـای دنیا ناپدیـد شـده‌انـد، درحالی‌که در این مدت فقط ۱ر۳ درصد گونه‌های پرنـدگان و ۱ر۹ درصـد پـستانداران ازمیان رفته‌اند. ازمیان ۱۷۶ زبان موجود که از سال ۱۶۰۰میلادی، قبایل آمریکای‌شـمالی بـه آن زبان‌ها صحبت می‌کردند، ۵۲ زبان تاکنون خـاموش شـده‌اند و همچنـین از ۲۳۱ زبـان بومیان استرالیا نیز ۳۱ زبان روبه انقراض نهاده‌اند.

هشدار درباره نابودی زبان های محلی

سعید عبادتیان ـ نویسنده در مصاحبه با خبر‌گزاری ایسنا اظهار داشته است: جامعه ایرانی متشکل از چندین قوم است که مجموعه آن‌ها فرهنگ ایرانی را تشکیل می‌دهند.

رمز ماندگاری فرهنگ ایرانی این است که آداب و رسوم، فرهنگ و سنن تک‌تک اقوام آن حفظ شود، چراکه نابودی و به فراموشی سپرده شدن زبان‌های محلی یک کشور به منزله نابودی بخش بزرگی از فرهنگ آن کشور است.

وی فرهنگ جامعه ایرانی را به یک انسان تشبیه می‌کند که آداب و رسوم و سنت‌ها و فرهنگ هر قومی یکی از اعضای بدن این انسان را تشکیل می‌دهد ومی‌گوید: از آن‌جا که نبود یکی از اعضای بدن مشکلات فراوانی را متوجه حیات فرد می‌کند، از میان رفتن آداب و رسوم و فرهنگ یک قوم نیز می‌تواند مشکلات فراوانی را متوجه فرهنگ آن کشور کند.

این نویسنده می‌افزاید: تضعیف فرهنگ یک قوم باعث ضعیف شدن فرهنگ کشور می‌شود و از آن‌جا که اصلی‌ترین عامل در انتقال فرهنگ‌ها و آداب و رسوم یک قوم زبان است، حفظ آن اهمیت زیادی دارد.

وی بابیان این مطلب که زبان‌ها از داشته‌های هم بهره می‌گیرند و نابودی یک زبان در ضعیف شدن سایر زبان‌ها و گرایش آن‌ها به سوی نابودی اثرگذار است، یادآوری می‌کند: در کشوری مثل ایران که زبان‌های مختلف وجود دارد، نابودی یکی از آن‌ها می‌تواند در ضعیف شدن فرهنگ غنی این سرزمین اثرگذار باشد.

عبادتیان همچنین می‌گوید: مباحث مرتبط با فرهنگ و آداب و رسوم یک زبان می‌تواند مهم‌ترین موضوع‌هایی باشند که برای جلوگیری از نابودی یک زبان به آن‌ها پرداخته می‌شود.

از میان رفتن تنوع های زبانی ‏

دکتر حسن بشیر نژاد ـ زبان شناس در مورد از میان رفتن زبان‌های محلی به گزارشگر روزنامه اطلاعات می‌گوید: در سال‌های اخیر تحولات سریع و دامنه دار فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در سراسر جهان موجب برهم خوردن تعادل زیست محیطی شده و به روند انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری شتاب بخشیده است و زبان‌ها نیز به عنوان نوعی ارگانیسم از تأثیر این تحولات دامنه دار مصون نمانده‌اند و شمار زیادی از آن‌ها برای همیشه از میان رفته‌اند و تعدادی نیز با کاهش تعداد گویشوران شان به شدت در معرض خطر نابودی قرار دارند. ‏

وی می‌افزاید: زبان شناسان معتقدند که تا پایان قرن حاضر نیمی از حدود ۶ هزار زبان در دنیا رو به خاموشی خواهند رفت و بدیهی است که با حذف یک زبان، گویشوران آن زبان از سخن گفتن باز نمی‌ایستند و به طور طبیعی زبان دیگری نقش برقراری ارتباط را در آن جامعه زبانی برعهده می‌گیرد که در این فرآیند جایگزینی، زبان‌های اقلیت و کم‌اعتبار جای خود را به زبان‌های معتبر و برخوردار از پشتوانه‌های قدرت در جوامع بشری می‌دهند.

زبان‌شناسان هشدار می‌دهند که ادامه این روند ممکن است تنوع‌های زبانی موجود را از میان ببرد و ناخواسته تعداد اندکی زبان صاحب قدرت را جایگزین زبان‌های گوناگون در گوشه و کنار جهان سازد.‏

این استاد دانشگاه با بیان این مطلب که، ایران، کشوری پهناور و به لحاظ تنوع‌های قومی، نژادی، فرهنگی و زبانی بسیار غنی است، می‌افزاید: عوامل زیادی می‌توانند برای زبان‌های محلی ایران نیز یک عامل تهدید‌کننده بالقوه باشند.

زبان های محلی ایران مانند کُردی، لُری، بلوچی، گیلکی و مازندرانی هر یک زبان مادری یکی از اقوام ایرانـی بوده‌اند و بخشی از فرهنگ و هویت قومی آنان را تشکیل می‌دهند و اما نکته جالب تر اینکه هر یک از این گویش های محلی دارای آهنگ های محلی خاصی نیز هستند که به مملکت ما تنوع خاصی داده اند

این زبان‌ها منعکس کننده آداب، رسوم، سنت‌ها، ارزش‌ها و باورهای یک قوم و ملت و در عین حال، محمـلی برای انتقال این ارزش‌ها و باورها از نسلـی به نسل دیگرند. همگـی آن‌ها ریشه در فرهنـگ و تمــدن کهنـی دارند که یادگار پیشینیان این مرز و بوم است.

این زبان‌ها، علاوه‌بر ارزش‌های اجتماعـی و فرهنگـی شان، به سبب رابطـه تاریخی شان با زبان فارسـی و برخـورداری از گنجینه ارزشمنـدی از واژگان اصیل، می‌توانند کمک شایانی به مطالعات تاریخـی و ریشه شناختی زبان فارسـی کنند.

از این‌رو هر گونه تلاش در جهت تقویت این زبان‌ها و هرگونه کمک به حفظ و بقای آن‌ها در واقع گامـی است در مسیر تقویت، حفظ و پویایی زبان فارسـی که زبان ملـی ما و عاملـی برای ایجاد وحدت و همدلی اقوام ایرانـی به حساب می‌آید و نباید تقویت زبان‌های محلی را موجب تضعیف زبان ملـی و یا بروز احساسات قوم گرایانه و استقلال طلبانه دانست.‏

وی می‌گوید: زبان فارسی به مانند درخت تنومنـدی است که زبان‌های محلـی ایران، ریشه‌ها و شاخه‌های آن را تشکیل می‌دهند واین در حالی است که پژوهش‌های میدانی جامعه شناسان زبان برروی زبان‌ها و گویش‌های محلی ایران در یک دهه گذشته، بیانگرتضعیف جایگاه این زبان‌ها و کاهش آموزش و کاربرد آنها در حوزه‌های گوناگون کاربردی است که ادامه این روند می‌تواند در بلند مدت به زوال این زبان‌ها بیانجامد. ‏

‏ تغییر نگرش‌ها ضروری است ‏

دکتر بشیرنژاد با اشاره به این مطلب که تغییر زبان، نتیجه حرکت‌های جمعی و طولانی مدت افراد یک جامعه زبانی در انتخاب و کاربرد یک زبان است و انتخاب و کاربردهر زبان در درجه اول تحت تأثیرنگرش‌های زبانی افراد است، می‌گوید: هر گونه اقدامی برای تغییر وضع موجود باید به صورت جمعی، مستمر و طولانی مدت و در جهت ایجاد تحول در احساسات و نگرش‌های افراد نسبت به نقش، کاربرد، اهمیت و اعتبار زبان‌های بومی ایران باشد و انجام این امر مستلزم بررسی و شناخت دقیق‌تر مسئله، برنامه‌ریزی‌های دقیق و منطقی زبانی، وقت و سرمایه زیادو صبر و حوصله فراوان است. ‏

وی می‌افزاید: تغییر نگرش‌ها از ۲ طریق میسر است: اولاً رواج و گسترش کاربرد زبان در موقعیت‌ها و حوزه‌هایی که می‌تواند و باید به کار گرفته شود و ثانیاً، آگاهانیدن گویشوران از طریق دادن اطلاعات درست درباره نقش، کاربرد و جایگاه واقعی زبان و زدودن باورها و برداشت‌های نادرستی که در این باره وجود دارد.

از این‌رو مسئولین دولتی، متولیان آموزش و پرورش، دست‌اندرکاران امور فرهنگی، صدا و سیما و مطبوعات، افراد تحصیل کرده، شخصیت‌های معتبر و صاحب نفوذ، محققان و نویسندگان و به ویژه زبان شناسان و والدین، هر کدام می‌توانند سهم مهمی در توسعه کاربردهای زبان داشته باشند. ‏

‏ موقعیت و جایگاه مدرسه در حفظ زبان ‏

دکتر بشیرنژاد با بیان این مطلب که در بین حوزه‌های اجتماعی، خانواده اولین و مهم‌ترین آنها است، می‌افزاید: اما شروع کارنمی تواند از خانواده باشد، زیرافراگیری فارسی از سوی فرزندان در خانواده تحت تأثیرجایگاه و کاربرد آن در بیرون از خانواده است.‏

وی یادآوری می‌کند: مدرسه از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که به کارگیری زبان محلی در آن می‌تواند در ارزیابی گویشوران از موقعیت و جایگاه این زبان، مؤثر باشد و موجب رواج کاربرد آن در دیگر حوزه‌ها و از جمله خانواده شود. در این خصوص قبل از هر چیز لازم است مسئولین آموزش و پرورش این مسأله را به صراحت برای مدیران، معلمان و دانش آموزان روشن کنند که استفاده از زبان محلی به عنوان زبان مادری آنها در محیط مدرسه و حتی به عنوان یکی از مواد درسی، حق اولیه و طبیعی آنهاست و از نظر قوانین رسمی کشورمان نیزمنعی ندارد.

مطابق اصل پانزدهم قانون اساسی، زبان آموزشی در کشورمان فارسی است اما تدریس زبان و ادبیات محلی در کنار آن، در مدارس بلامانع است.‏وی همچنین می‌گوید: در سال‌های اخیر دانش آموزان هر استان در یک کتاب درسی با عنوان «جغرافیای استان» با اوضاع طبیعی، سیاسی، و اقتصادی استان شان آشنا می‌شوند. به نظر نمی‌رسدکه اهمیت زبان، ادبیات و فرهنگ هر منطقه کمتر از جغرافیای آن باشد و از اینرو شایسته است مسئولان آموزش و پرورش در این‌زمینه تامل و چاره‌اندیشی کنند. علاوه‌بر مدرسه، استفاده از زبان محلی توسط افراد تحصیل کرده و شخصیت‌های صاحب نفوذ و مورد علاقه مــردم نظیرپزشکان، استادان، معلمان، هنرمندان و ورزشکاران و همچنین مسئولین امور دولتی در موقعیــت‌های مختلف اعم از ملاقات با مردم یامصاحبه‌هــای رادیویی، تلویزیونی یامطبوعاتی، می‌توانند نقش بــسزایی در تغییرنگرش‌های زبانی مردم و ترغیب آنان به استفاده از این زبان‌ها داشته باشد.‏

رسانه‌ها و تبلیغ زبان های محلی ‏

دکتر بشیرنژاد با اشاره به این مطلب که صدا و سیمای هراستان به عنوان پرطرفدارترین و مناسب‌ترین رسانه، راه مطمئنی برای تبلیغ و گسترش بسیار زیادگویش های محلی محسوب می‌شوند، می‌افزاید: یکی از راه‌ها این است که تا حد ممکن برنامه‌ها، به خصوص برنامه‌هایی که برای گروه سنین پایین تهیه می‌شوند، به زبان محلی باشند، اما باید توجه داشت که گونه زبانی مورد استفاده در این برنامه‌ها کاملاًطبیعی بوده و با زبان مورد استفاده مردم در کوچه و بازار تفاوت اساسی نداشته باشد. ‏

اقدام دیگری که می‌تواند صدا و سیما انجام دهد، دادن آگاهی‌های لازم به مردم در مورد نقش و جایگاه واقعی زبان است و شایسته است که این کارنیز به روش علمی و با استفاده از نظرات متخصصان فن، یعنی زبان شناسان، گویش شناسان و جامعه شناسان زبان صورت پذیرد.

مطبوعات اعم از روزنامه‌ها و مجلات هراستان نیز می‌توانند سهم عمده‌ای در انتقال نظرات و دیدگاه‌های زبان شناسان و جامعه شناسان به مخاطبان داشته باشند. علاوه بر آن، استفاده از زبان‌های محلی در نگارش مطالب در مطبوعات، عاملی برای تقویت به کارگیری زبان‌های محلی محسوب می‌شود.‏

وی یاد آوری می‌کند: ارتقای پایگاه اجتماعی زبان‌های محلی مستلزم ارتقای پیکره این زبان‌ها است، زیرا زمانی یک زبان می‌تواند از عهده ایفای نقش‌های متعدد برآید که به لحاظ ساختاری و واژگانی از ظرفیت و توانایی لازم برخوردار باشد.

بنابراین به نظر می‌رسد که برنامه ریزی در جهت تقویت ظرفیت‌های موجود و ایجادظرفیت‌ها و قابلیت‌های جدید در زبان‌های بومی، مقدم برهر‌گونه برنامه‌ریزی در جهت تقویت جایگاه این زبان‌ها باشد. ‏

چه باید کرد؟

دکتر بشیر نژاد با بیان این مطلب که با وضع موجود اکنون زمان آن فرا رسیده است که مسئولین، رسانه‌های گروهی، نویسندگان و محققان در کنار پرداختن به ساختار و واژگان زبان و یا تاریخ و پیشینه آن در جهت ارتقاء پیکره زبان، به این مسئله مهم، یعنی تقویت جایگاه اجتماعی زبان و کمک به ادامه حیات آن نیز توجه نشان دهند.‏

وی در این‌باره می‌گوید: تمامی تلاش‌ها باید در جهت دادن اطلاعات و آگاهی‌های درست به مردم باشد زیرا زمانی شاهد رشد و شکوفایی زبان و رواج آن در هر منطقه خواهیم بود که مردم آن، درک و شناخت درستی از نقش‌ها و کارکردهای زبان داشته باشند، و هر برنامه‌ای در این جهت که جنبه تحمیلی داشته باشد، موفقیتی نخواهد داشت.

از این رو، به هر وسیله ممکن بایداین مفهوم را برای مردم روشن ساخت که نقش اولیه زبان، برقراری ارتباط میان گویشوران است و هر زبانی، از جمله کردی، آذری، لری، مازندرانی و گیلکی صرف نظر از موقعیت و پایگاه اجتماعی شان، به خوبی از عهده اینکار بر می‌آیند.

گویشوران باید به این درجه از درک و شناخت نائل شوند که استفاده از یک زبان محلی، مایه خجالت و شرمندگی و نشانه عقب ماندگی نیست، هر چند که آشنایی یا تسلط به فارسی به عنوان زبان ملی به هر حال یک امتیاز محسوب می‌شود. حفظ و حراست از زبان آباء و اجدادی به عنوان میراث گذشتگان این سرزمین، ارزشمند است و به معنی حفظ هویت قومی است و آشنایی با زبان فارسی نیز به معنی حفظ هویت ملی است. زبان هر ملت با فرهنگ، آداب و رسوم و باورها و ارزش‌های گذشته و امروز اوپیوند خورده است و به گفته‌ای زبان هر ملت، شجره نامه آن ملت است. ‏

بیتا مهدوی

 

منبع

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 13:07
بازدید : 551
برچسب‌ها :

صفحات وب

درباره وب

ابر برچسب

    امکانات وب

    خبرنامه

    عضویت

    نام کاربري :
    رمز عبور :

    آمار سایت

    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 90
    تعداد کل نظرات : 2